Reklamy

30. července 2011 v 22:51 | Sabasios |  Jen tak co mě napadlo :)
Podle toho, jaký jsem tomuhle dala název, sem určitě zavítá hodně lidí, ale což. Nic originálnějšího mě bohužel nenapadlo. To ale není důvod, proč přestat číst tento článek, pokud jste došli až sem. Jen čtěte lidičky, čtěte! :)

Reklamy, pro pár jedinců zajímavé zpestření, pro většinu ostatních lidí jen otravná součást života. Zná je skoro každý, od dětí navštěvujících školku, dětí školou povinných, dospělích až po lidi dříve narozené a důchodce.
A o co tedy jde? Reklama je krátké video, které propaguje většinou nějaký výrobek. Komerční televize, což je většina nám dostupných stanic, vysílají reklamy během přestávek v jejich filmech a pořadech.
Jistě, jednu přestávku uprostřed filmu by nejspíš každý člověk snesl. Jenže přestávky jsou stále častější součástí všech možných filmů. A kdo by miloval reklamy v okamžiku, kdy se chce v klidu dívat na film Dvanáct do tuctu 2?
Málokoho dokáže neznechutit, když během dvou hodin 5x slyší otázku: "Tatí, co je to za novou láhev mléka Lactel?"
To potom lidé vezmou do ruky televizní ovladač, a přepinají a přepínají, dokud nezakotví na něčem, co je alespoň trochu zajímá. Když si po pěti minutách vzpomenou na původně sledovaný film, okamžitě to přepnou. Jaképak to zklamaní, ještě stále tam běží reklamy. Co teď? Ano, opět si pustím jiný pořad. V tu chvíli už jsou ovšem lidé tak znechucení, že raději věnují plnou pozornost tomu druhému "náhradnímu" filmu či pořadu. Jenže ouha!
Po nějaké době to opět přepnou a ten původní film, který ale pokračuje už hodnou dobu a oni se mohou začít mírně ztrácet v ději.
Co je následkem toho všeho? Že lidé mají další věc, na kterou mohou nadávat a to dělají obzvlášť Češi s velikou chutí.
To ale není vše, přátelé! Reklamy zaplavují nejen televizní svět, ale i svět internetu. Neotravují jen televizní maniaky, ale i všechny bludné a jiné duše, hledajíc útěchu na internetu.
Stačí podívat se na obrazovku při spaní tohoto článku a hned vidím: Vistaprint - 250 Vizitek jen za 75kč - objednejte nyní!
Překliknu do vedlejšího okna, kde mám otevřený ráj závisláků neboli Fejsbůk a co je tam? Helemese, reklama na BezvaSport.cz, kde najdeme zaručeně nejlepší fotbalové vybavení.
Tohle je ovšem druh reklam, který se dá celkem úspěšně ignorovat. máme tu ale další lidi, mezi které patřím i já a kterým televize nestačí. Musejí své oblíbené seriály sledovat i na internetu. Já osobně závislákuju na nova.cz, kde sjíždím starý díly Ulice pořád dokola a dokola... :-)
Nova.cz je typický server, kde se reklam nezbavíte ať vlezete kam chcete. Hned na začátek vás uvítá veliká reklama od T-Mobile v lepším případě od CarteD´or (nemám šajn, jak se to píše), která vám vyskočí na celou obrazovku a další půl minuty hledáte ten zatracenej křížek, abyste se mohli dál proklikávat serverem. Když pominu postranní reklamy na všelijaké další krámy, popřípadě seriály, nejhorší jsou reklym, které běží během filmu. U filmů, které nejsou starší než rok to probíhá takto: kliknete si na příslušné video a hned na začátek vás uvítá reklama. Na co? No přece na všemi oblíbené mléko Lactel!
Tím to ale neskončí. Když reklama dojede, hned po ní se spustí další, v těch nejhorších verzích příběhu ta samá. Pokus vydržíte a neomlátíte si hlavu o obrazovku, konečně se dočkáte filmu.
Sledujete ho sotva dvacet minut a... co to je? Ne! Že by další reklama? ovšemže ano! :-)
A tohle se během filmu stane 3x. jakoby to nestačilo, místo závěrečných titulek přijde na řadu další reklama. Ale o ní asi ani nemá cenu se zmiňovat. A co je na tomhle serveru nejhorší? Že během období zhruba tří měsíců s etam pravidelně zjevují pouze dvě reklamy stále dokolečka. takže když si chcete pustit například tři filmy za sebou, protože nemáte co jiného na práci, tak slyšíte 7x přihlouple se bavící kecky z reklamy od Vodafone a opět přibližně 7x nepředstavitelně otravný hlásek skřeta od Alza.cz
Ve výčtu reklam ještě nemohu zapomenout na všelijaké letáky, kteří vám vhodí do schránky a o které nemá většina populace absolutní zájem. Na jednom vám slibují zaručeně levnější plyn a na druhém je zase katalog zboží stoprocentně nejlevnějšího supermarketu. Dále jsou tu reklamní plochy a tím myslím různé vývěsní tabule na úřadech, zastávkách a nebo obří plakáty a takových těch tlustých městských sloupech.

Nejhorší na tom je, že reklamami, která nás obklopují jsme tak stiženi, že už je vytváříme i my sami. Copak se neustále komentáře ve smyslu: podívej se na můj a hlásni tam a tam dá nazvat jinak než raklamou? :-)

pozn. omlouvám se za případné chyby týkající se přesnosti reklam

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Matylda Matylda | Web | 31. července 2011 v 0:28 | Reagovat

S tím přepínáním jsi mě přesně vystihla :D jinak fajn článek ;)

2 Luky Luky | Web | 31. července 2011 v 9:28 | Reagovat

pekné zhrnutie reklám .) naozaj vedia pekne naštvať :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama